Ga naar de hoofdinhoud.

Instructie aanvullen gegevens MijnKCB

Met MijnKCB kunt u eenvoudig uw bedrijfsgegevens beheren en aanvragen indienen, zodat wij onze dienstverlening optimaal kunnen afstemmen op de behoeften van uw organisatie. Volg de onderstaande stappen om uw gegevens bij te werken en eventuele aanvragen in te dienen. 

1. Inloggen op MijnKCB 

Ga naar www.kcb.nl en klik op de knop MijnKCB om toegang te krijgen tot uw account. Voor het inloggen op MijnKCB heeft u geen extra gebruikersnaam of wachtwoord nodig; u kunt veilig inloggen met e-Herkenning. Hiermee heeft u direct toegang tot uw bedrijfs- en factuurgegevens en kunt u binnen een beveiligde digitale omgeving uw gegevens bijwerken. E-Herkenning is voor bedrijven verplicht. Het is een digitaal identificatiemiddel dat wordt gebruikt om veilig in te loggen bij overheidsinstanties en andere organisaties zoals de belastingdienst en het UWV. Vraag binnen uw bedrijf na wie toegang heeft tot e-Herkenning.  

Belangrijk: Binnen uw bedrijf kan één medewerker inloggen met e-Herkenning. Deze medewerker heeft de mogelijkheid om overige collega’s toegang te geven tot het MijnKCB portaal, zodat ook zij gegevens kunnen inzien of bijwerken, indien gewenst.  


2. Bijwerken van contactgegevens 

In MijnKCB zijn de basisgegevens vanuit KvK ingevuld. Deze worden regelmatig gesynchroniseerd. Houd er rekening mee dat wanneer een wijziging plaatsvindt bij het KvK dan ook de gegevens binnen MijnKCB moeten worden aangepast. Let op, de gegevens dienen per vestiging te worden ingevuld. U kunt op meerdere invulvelden hetzelfde mailadres gebruiken. 

Om onze communicatie met u te optimaliseren, verzoeken wij u de volgende gegevens in te vullen of te controleren: 

  • Emailadres Algemeen  

  • Emailadres Inspectierapporten 

  • Emailadres Blokkadeformulieren/aanzegging 

  • Emailadres VVNC-verklaring 
    Als een product niet voldoet aan de EU-handelsnorm, keurt de inspecteur de partij af en stelt diegene een 'Verklaring van niet Conformiteit' op.  

  • Emailadres facturen en betalingsherinnering 

  • Contactpersonen voor: directie, planning, financiën en kwaliteitsmanagement 


3. Extra ondersteuning 

Heeft u vragen of ondervindt u problemen bij het invullen van de gegevens? Neem gerust contact op via 088 308 82 50 of helpdesk@kcb.nl. Wij helpen u graag verder. 

 

Veelgestelde vragen

U heeft deze brief ontvangen omdat er gegevens ontbreken in uw klantprofiel in ons portaal. Het is belangrijk dat deze gegevens compleet en actueel zijn. Zo kunnen wij u goed van dienst zijn en voldoen aan de wettelijke verplichtingen. 

In de brief staat aangegeven welke gegevens ontbreken.

U kunt uw gegevens aanvullen door: 

1. In te loggen op het klantportaal via de link die in de e-mail/brief staat vermeld. 

2. Naar het tabblad bedrijfsgegevens of contacten te gaan. En klik op Wijzigen. 

3. De gevraagde informatie in te vullen en op Opslaan te klikken.

Als u niet zeker weet welke gegevens ontbreken, kunt u dit controleren in MijnKCB onder het tabblad Bedrijfsgegevens, E-mailadressen en Contacten. Hier ziet u een overzicht van de ingevulde gegevens. U ziet hier ook welke gegevens dus nog ontbreken.

De velden die ingevuld dienen te worden zijn: 

  • Emailadres Algemeen  

  • Emailadres Inspectierapporten 

  • Emailadres Blokkadeformulieren/aanzegging 

  • Emailadres VVNC-verklaring 
    Als een product niet voldoet aan de EU-handelsnorm, keurt de inspecteur de partij af en stelt diegene een 'Verklaring van niet Conformiteit' op.  

  • Emailadres facturen en betalingsherinnering

  • Contactpersonen voor: directie, planning, financiën en kwaliteitsmanagement 

Als u de ontbrekende gegevens niet aanvult, kan dit in de toekomst gevolgen hebben voor onze dienstverlening. U kan in de toekomst gegevens omtrent de inspectie mogelijk niet ontvangen.

Het kan zijn dat er aanvullende informatie nodig is. Controleer a.u.b. uw gegevens in MijnKCB om dit te verifiëren.