Ga naar de hoofdinhoud.

Vraag en antwoord MijnKCB

Toegang tot MijnKCB

U heeft eenvoudig toegang tot MijnKCB. U heeft geen aanvullende inlogcode en wachtwoord nodig. Klik op MijnKCB en log in met e-Herkenning. Hiermee heeft u direct en veilig toegang tot uw bedrijfs- en factuurgegevens. Door het gebruik van e-Herkenning kunt u in een veilige digitale omgeving uw wijzigingen en aanvragen doorvoeren. Doet u voor het eerst zaken met het KCB? U kunt zicht hier registreren bij het KCB. Zodra uw registratie is bevestigd heeft u ook toegang tot de online bedrijfsportaal MijnKCB.

Het KCB en de NVWA registreren individuele vestigingen als relatie. Per KvK-vestiging wordt een uniek KCB-nummer en een fytosanitair registratienummer afgegeven. 

Inloggen met e-Herkenning heeft een hoger beveiligingsniveau. Deze is nodig zodat wij zeker weten dat alleen u inlogt namens uw bedrijf en niet een onbekende. Functioneel is er niet echt een verschil.

Na inloggen heeft u toegang tot de volgende gegevens:

  • uw bedrijfsgegevens (zoals naam, adres, e-mailadressen),

  • uw interne contacten (wie heeft er allemaal toegang tot MijnKCB),

  • en uw facturen van het laatste jaar. De bedrijfsgegevens en uw interne contacten kan u ook nog eens zelf aanpassen. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om de KCB toestemming te vragen voor het gebruik van GLN-nummers. Ook kan u via MijnKCB een aanvraag erkenning vervangen plantenaspoorten indienen.

Stuur een e-mail sturen naar mijnkcb@kcb.nl. Binnen twee werkdagen krijgt u een antwoord.

Voor de gegevens die u in MijnKCB wijzigt bent u zelf verantwoordelijk. Op het moment dat u gegevens wijzigt, gaan deze wijzigingen direct in. Alleen bij interne contacten kunt u een einddatum ingeven. Na die datum heeft dit contactpersoon geen toegang meer tot MijnKCB.

U werkt in een live omgeving. Wijzigingen die u doorvoert zijn onmiddellijk van toepassing nadat u op opslaan of verzenden heeft gedrukt.

Alleen uzelf, uw interne contactpersonen en het KCB.

Door te klikken op toevoegen bij contacten in het menu kunt u door het invullen van de velden op het scherm personen toegang geven. Hier kunt u diezelfde of andere personen ook weer de toegang ontnemen door een einddatum in te vullen.

Ja, u kan een medewerker een bepaalde rol geven. Er zijn twee rollen, namelijk: Klantportaal Vestigingsbeheerder en Klantportaal Medewerker.

Er is geen limiet aan het aantal personen dat u toegang kan geven tot MijnKCB

Ja, u dient iedere keer opnieuw in te loggen met eHerkenning of uw gebruikersnaam en wachtwoord. Uw inloggegevens worden niet onthouden.

MijnKCB werkt op alle gangbare browsers.

Wijzigen bedrijfsgegevens

Uw bedrijfsgegevens zijn gekoppeld aan het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Een deel van deze gegevens worden automatisch bijgewerkt. Deze kunt u niet zelf in MijnKCB aanpassen. In het scherm wijst vanzelf welke gegevens u wel kunt aanpassen.

Het KCB-nummer is een uniek nummer dat u wordt toegewezen door het KCB. Hierin kunnen na toekenning geen wijzigingen in worden doorgevoerd.

Voor deze en alle overige vragen over MijnKCB, krijgt u een antwoord binnen 5 werkdagen als u een e-mail stuurt met uw vraag of vragen naar mijnkcb@kcb.nl.

Facturen

We bewaren in uw MijnKCB omgeving alleen de facturen tot 12 maanden geleden. U kunt deze eventueel zelf downloaden en zelf bewaren.

U kunt de contactgegevens vinden op de factuur.

Aanvragen toestemming gebruik GLN-nummer

Dit kan verschillende redenen hebben. Stuur bij problemen met de aanvraag van een GLN-nummer een bericht naar mijnKCB@kcb.nl.

U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht. Afhankelijk van de aanvraag kan dit tussen de een en vijf werkdagen duren.

Zodra u de aanvraag heeft gedaan, krijgt u meteen een e-mail waarin deze gegevens zijn terug te vinden: De status van het verzoek kunt u terugvinden in MijnKCB onder ‘Mijn verzoeken’.

U kan contact opnemen met de afdeling Product- & Controlezaken van het KCB via P&C@kcb.nl.

Erkenning vervangen plantenpaspoorten

Als dat niet lukt, kan dat verschillende redenen hebben. Stuur bij problemen met de aanvraag van een erkenning vervangen plantenpaspoorten een bericht naar mijnkcb@kcb.nl.

U ontvangt na aanvraag de dezelfde dag of de volgende werkdag per mail een ontvangstbevestiging. Het streven is uw aanvraag nog binnen dezelfde werkweek af te ronden. Dit is mede afhankelijk van de aanvraag en eventuele aanvullende vragen vanuit het KCB.

Zodra u de aanvraag heeft gedaan, krijgt u meteen een e-mail waarin deze gegevens zijn terug te vinden: De status van het verzoek kunt u terugvinden in MijnKCB onder ‘Mijn verzoeken’.

U kan contact opnemen met de afdeling Product- & Controlezaken via plantgezondheid@kcb.nl.