Klachten en bezwaren
Klachten en bezwaren
We doen er alles aan om de kwaliteit van onze diensten en service hoog te houden. Bent u het niet eens met een beslissing of heeft u een vraag? Dan horen we het graag, zodat we actie kunnen ondernemen. Hieronder leest u wat u in specifieke situaties kunt doen.
Herinspectie
Bent u het niet eens met een inspectiebeslissing van het KCB? Dan kunt u een herinspectie aanvragen. Dit is mogelijk in twee situaties:
bij inspectiebeslissingen naar aanleiding van een fytosanitaire inspectie
bij inspectiebeslissingen naar aanleiding van een inspectie van de kwaliteit van groenten en fruit
Of we daadwerkelijk een herinspectie kunnen uitvoeren, hangt af van een aantal voorwaarden. Als uw bedrijf niet aan die voorwaarden voldoet, doen we geen herinspectie. Lees hier verder hoe u een herinspectie aanvraagt.
Bezwaar
Bent u het niet eens met een schriftelijk besluit van het KCB? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Doe dit altijd binnen 6 weken. Na die termijn kunnen we uw bezwaar niet meer in behandeling nemen. Het genomen besluit blijft dan staan. Lees hier meer informatie over het indienen van een bezwaarschrift.
Klacht
Vindt u dat het KCB u niet correct heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.
Volg onze klachtenprocedure als u een klacht wilt indienen.