Registratie bij het KCB en fytosanitair registratienummer aanvragen
Doet u voor het eerst zaken met het KCB? Of heeft uw bedrijf een nieuw KvK-vestigingsnummer? Registreert u zich dan bij het KCB door het registratieformulier in te vullen. Na bevestiging van uw registratie kunt u gebruikmaken van onze diensten. Ook heeft u dan toegang tot het online bedrijfsportaal MijnKCB. Na uw KCB-registratie ontvangt u, naast het KCB-nummer, ook een fytosanitair registratienummer van de NVWA. Dit unieke fytosanitair registratienummer is verplicht vanwege de EU-regelgeving rondom plantgezondheid.
Belangrijke stappen
Om te kunnen exporteren of importeren, moet u bij een aantal instanties in de controleketen bekend zijn. Ook moet u daarvoor toegang hebben tot diverse overheidssystemen. Wij hebben de belangrijkste stappen voor u op een rij gezet. Deze stappen kunt u gelijktijdig zetten en hebben een totale doorlooptijd van enkele weken. Zorg ervoor dat u alle registraties (NVWA, e-CertNL en KCB) met hetzelfde KvK- en vestigingsnummer doet.
Registreer bij MijnKCB
In MijnKCB kunt u op ieder moment uw bedrijfsgegevens inzien en waar nodig wijzigen. In MijnKCB kunt u…
…uw facturen van het afgelopen jaar bekijken
…toestemming vragen om een GLN-nummer te gebruiken
…erkenning aanvragen om plantenpaspoorten te vervangen
…uw gegevens wijzigen
Hoe krijgt u toegang tot MijnKCB?
Klik daarvoor op MijnKCB en log in met eHerkenning. Hiermee heeft u direct en veilig toegang tot uw bedrijfs- en factuurgegevens. Dankzij eHerkenning kunt u in een veilige digitale omgeving uw wijzigingen en aanvragen doorvoeren. Ook kunt u voor uw bedrijf accounts (zonder eHerkenning) aanmaken en beheren.
Heeft u vragen over het gebruik van MijnKCB?
Wij hebben de belangrijkste vragen en antwoorden op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar mijnkcb@kcb.nl.