Per 1 januari alle inspectie aanvragen digitaal
Vanaf 1 januari 2025 biedt het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) geen ondersteuning meer bij het handmatig invoeren van inspectieaanvragen voor bedrijven.
Achtergrond van de wijziging
Het KCB heeft de afgelopen jaren gewerkt aan de digitalisering van haar processen om de efficiëntie en nauwkeurigheid te verbeteren. Hierbij speelt het gebruik van het e-CertNL-systeem een centrale rol. Dit systeem stelt bedrijven in staat om zelfstandig en digitaal inspectieaanvragen in te dienen, wat zorgt voor een snellere afhandeling en minder kans op fouten. Het overgrote deel van de bedrijven maakt inmiddels al gebruik van e-CertNL.
Wat betekent dit voor u?
Vanaf de bovengenoemde datum:
Accepteren wij geen handmatige aanvragen meer;
Dient u zelf de inspectieaanvragen in te voeren in e-CertNL.
Actiepunt voor bedrijven:
Zorg ervoor dat uw organisatie toegang heeft tot het e-CertNL-systeem. Mocht u nog geen account hebben, dan kunt u dit eenvoudig aanvragen via www.e-cert.nl.
Vragen en ondersteuning
We begrijpen dat deze wijziging mogelijk een aanpassing kan vereisen. Onze helpdesk staat klaar om u te ondersteunen. U kunt contact opnemen met onze klantenservice via helpdesk@kcb.nl of 088-3088250 voor verdere vragen of begeleiding.
Lees hier meer informatie over het gebruik van e-CertNL.