Kwaliteits-Controle-Bureau

Wat zijn de mogelijkheden als ik de aanvraag niet zelf kan of wil invullen?

Voor bedrijven die geen gebruik van CLIENT Export kunnen maken, bestaat de mogelijkheid een exportinspectie aan te vragen via het KCB. Het KCB voert dan voor u de aanvraag in CLIENT Export in.

Wat moet u doen?

U vult het formulier “Aanvraag inspectie CLIENT Export” in en stuurt dit op naar het rayonkantoor Aalsmeer. Aan het gebruik van deze dienst zijn kosten verbonden en worden de volgende voorwaarden gesteld:

Voorwaarden aanvraag Exportinspectie CLIENT Export via e-mail:
1. Om (iemand) met CLIENT Export te (laten) werken heeft u eHerkenning nodig. De eHerkenning vraagt u aan via mijn.rvo.nl Vervolgens machtigt u het KCB om namens de aanvrager een inspectie-aanvraag in CLIENT Export in registreren. Nadat u de inlogcodes heeft ontvangen, kunt u na het inloggen de Informatie over de machtiging hier lezen.

2. De aanvraag dient als volgt te geschieden:

Sector Naam aanvraagformulier Versturen per e-mail naar:
Diverse producten Diverse producten aanvraag door exporteurs.xls helpdesk@kcb.nl

 

3. Alle verplichte velden van het formulier dienen ingevuld te zijn. Als de aanvraag incompleet is wordt deze niet in behandeling genomen.

In het excelbestand zijn twee tabbladen zichtbaar. Op het voorblad dient u alle noodzakelijke aanvraaggegevens in te vullen. In het invuloverzicht dient u elke kolom in te vullen. Dat betekent dat alle gegevens over de zending bekend moeten zijn zoals het aantal karren, dozen of pallets.

4. Het KCB voert de aanvraag in CLIENT Export in en verstuurt de inspectielijst en certifica(a)t(en) naar het opgegeven e-mailadres.

5. De aanvrager is zelf verantwoordelijk dat de inspectielijst en certifica(a)t(en) tijdig fysiek (=geprint) op de inspectielocatie aanwezig zijn.

6. Het KCB brengt de kosten voor het/de certifica(a)t(en), de eventuele inspectie en de kosten voor de invoer
van de aanvraag in CLIENT Export in rekening bij de aanvrager. Voor de actuele tarieven klik hier. NB: Per certificaat wordt tevens een opslag voor het gebruik van CLIENT Export in rekening gebracht. Het KCB int deze opslag namens de NVWA.

7. Voor het aanvragen van een exportinspectie die door het KCB ingevoerd moet worden in CLIENT Export, is het volgende servicelevel van toepassing:
Tijdstip van aanvraag dient minimaal 6 uur (kantooruren tussen 08:00 en 17:00 uur)
voorafgaand aan de gewenste inspectietijd te liggen.

Voorbeeld:
1. Als u op maandag om 08:00 uur een inspectie wilt laten uitvoeren dient het aanvraagformulier de vorige werkdag, zijnde vrijdag voor 11:00 uur bij het KCB binnen te zijn.
2. Als u op woensdag om 15:00 uur een inspectie wilt laten uitvoeren dient het aanvraagformulier woensdag voor 09:00 uur bij het KCB binnen te zijn.

Gerelateerd

Contact

Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact op met de CLIENT Export helpdesk van het KCB: 088 3088 200. Of stuur een e-mail naar helpdesk@kcb.nl