Kwaliteits-Controle-Bureau

Accorderen orderregel op afstand niet meer mogelijk

Het is vanaf 26 maart 2015 voor het KCB niet meer mogelijk om op afstand orderregels, die na inspectie op oranje staan, te accorderen.

Om te voorkomen dat er orderregels op oranje blijven staan is het noodzakelijk dat:
• Voordat de inspectie plaats heeft, alle orderregels juist in CLIENT Export staan.
• Nadat inspectie heeft plaatsgevonden de volgende aanpassingen niet meer doorvoeren:

1. Origine in één of meerdere orderregels
2. Geslacht of soortnaam aanpassen
3. Aantallen (verhogen)

Als er na de inspectie toch één of meerdere aanpassingen worden gedaan ontstaan er oranje orderregels. Het waarmerken van het certificaat zal daardoor niet mogelijk zijn.
U zult dan worden verzocht om de aanvraag te corrigeren en een nieuw sjabloon/certificaat op te maken.

De enige oplossing is:
• Verwijder de aangepaste orderregel(s) uit de order. Dit product kan/deze producten kunnen niet met de zending mee.
• Vraag een nieuwe inspectie aan voor dit product/deze producten.

Welke aanpassingen zijn wel mogelijk:
• Aantallen aanpassen, minder is wel mogelijk.
• Orderregels verwijderen
Dit heeft geen invloed op het waarmerken van het certificaat.
 

Contact

Niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact op met de CLIENT Export helpdesk van het KCB: 088 3088 200. Of stuur een e-mail naar helpdesk@kcb.nl